PERBEZAAN GENARASI BAKAL PEMIMPIN

Dalam aku bersiar-siar menjejak rakan-rakan lama di Facebook, jiwa terdetik untuk berkongsi bersama video perbezaan Generasi Pemimpin Masa Hadapan diantara 2 tanah Jajahan yang dahulunya serumpun namun dipisahkan oleh rancangan keji penjajah sehingga wujudnya jurang diantara keduanya.  Dari zahirnya, kelihatan satu tanah yang sejahtera, negeri yang aman sahaja dan satu lagi tanah, porak peranda, hilang sejahtera didalam nya..Namun pandangan zahir selalunya menipu kita.  Yang susah disangka menderita, yang senang disangka aman mulia.

Tiada beza antara duanya, paling utama akhidah dan kiblat yang sama walau dimana kita berada, tanah mana kaki berpijak, langit mana yang kita junjung.

Aku teringat kata-kata bijak pandai "don't judge a book by it cover"

Bandingkan (Empat Rakaman ini)






Sumber: Youtube

Video ini membawakan Empat peserta dalam dua program kanak-kanak. Satu program kanak-kanak di Malaysia, satu lagi program kanak-kanak di Indonesia. Sesungguhnya masa depan sesebuah masyarakat itu dapat ramal daripada keadaan kanak-kanak dalam masyarakat itu. Video ini khusus saya buat untuk digunakan dalam ceramah "ISRAK MIKRAJ: Mencetus Kecemerlangan Ummah" dalam 

www.ustazcahaya.com/program/smkbaru 

Related Post

PERBEZAAN GENARASI BAKAL PEMIMPIN saljuhumairah Rating: 5 Sunday, March 21, 2010

No comments: